جفـــــــــــــــــــت6

الیس الله بکاف عبده

جفـــــــــــــــــــت6

الیس الله بکاف عبده

جفـــــــــــــــــــت6

جفت6 آوردیم علوی شدیم همین...

میخواهم بدانید که مرشد خود پهلوان نیست خوب است که باشد. ولی آیا اگر نبود نباید حماسه بگوید؟ اگر نگویم ز حسین چه بگویم؟ اگر نگویم ز حسین دمم چه و بازدمم چه؟ یادتان باشد زمین گرد است میچرخد نوبت ماست حسین زمان تنهاست...
...
«إِنَّکَ لا تُسْمِعُ الْمَوْتى‏ وَ لا تُسْمِعُ الصُّمَّ الدُّعاءَ إِذا وَلَّوْا مُدْبِرینَ» (النمل -80)
ترجمه: تو نمى‏توانى سخنت را به گوش مردگان برسانى و نمى‏توانى کران را هنگامى که روى بر مى‏گردانند و پشت مى‏کنند صدا کنى‏.
...
آن روز که جان خود را فدا می کردیم با خون خود به حسین اقتدا می کردیم چون منطق ما منطق عاشورا بود با نفی خود اثبات خدا می کردیم
...
گرچه از داغ لاله می سوزیم ما همان سربلند دیروزیم چون به تکلیف خود عمل کردیم روز فتح و شکست پیروزیم
...
امام روح الله خمینی:
«هر کس بیشتر برای خدا کار کند، بیشتر باید فحش بشنود و شما پاسدارها و بسیجی ها چون بیشتر برای خدا کار کردید، بیشتر فحش شنیدید و می شنوید.»
...
مقام معظم رهبری(روحی فداه):
تلاش خود را بیشتر کنید!هر کس بگوید این کار شدنی نیست او را به کوتاهی همّت متهم می کنم. هیچ کاری نیست که از انسان ساخته نباشد ، انسان نیرومندتر از این حرفهاست و می تواند کارهای نشدنی را شدنی کند...
...
گاهــے فعل هـــا
چنــان سریع ماضــے مــے شوند
کــه باور نمــے کنـــے
مــے گوینــد...مـے گفت
مــے شود...شــد
...مــے رود...رفت
و رفت...
و دیگر هیچ گــــــاه
بـــاز نخواهـــد گشتــــ
...
زندگی شبیه شعر است
خدایا!
قافیه هایش با من .....تو همیشه ردیف باش
...
بشکست اگر دل من به فدای چشم مستت
سر خم مِی سلامت شکند اگر سبویی
...
رباعی از شیخ بهایی
در میکده دوش زاهدی دیدم مست
تسبیح به گردن و صراحی در دست
گفتم زچه در میکده جا کردی ؟ گفت
از میکده هم به سوی حق راهی هست
...
چون میسر نیست من را کام او
عشق بازی میکنم با نام او
...
خوشا به حال آنکه
پایه ی اعتقادش شد
عمود خیمه ی تو !
...
وقتی تو زندگیت زمین میخوری یعنی حتما ی چیزی هست ک باید یاد بگیری
...
بر لوح مزارم بنویسید ای وای ز محرومی دیدار و دگر هیچ...

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پیوندها

دیدی با هر شاعری کار داری زنگ میزنی یا میره رو پیغام گیر یا همش اشغاله!!!

 

پیغام گیر تلفن حافظ :
رفته ام بیرون من از کاشانه ی خود غم مخور!
تا مگر بینم رخ جانانه ی خود غم مخور!
بشنوی پاسخ ز حافظ گر که بگذاری پیام
زان زمان کو باز گردم خانه ی خود غم مخور!


پیغام گیر تلفن سعدی :
از آوای دل انگیز تو مستم
نباشم خانه و شرمنده هستم
به پیغام تو خواهم گفت پاسخ
فلک را گر فرصتی دادی به دستم

پیغام گیر تلفن فردوسی :
نمی باشم امروز اندر سرای
که رسم ادب را بیارم به جای
به پیغامت ای دوست گویم جواب
چو فردا بر آید بلند آفتاب


پیغام گیر تلفن خیام :
این چرخ فلک عمر مرا داد به باد
ممنون توام که کرده ای از من یاد
رفتم سر کوچه منزل کوزه فروش
آیم چو به خانه پاسخت خواهم داد!


پیغام گیر تلفن مولانا :
بهر سماع از خانه ام رفتم برون، رقصان شوم!
شوری برانگیزم به پا، خندان شوم شادان شوم !
برگو به من پیغام خود، هم نمره و هم نام خود
فردا تو را پاسخ دهم، جان تو را قربان شوم!


پیغام گیر تلفن بابا طاهر :
تلیفون کرده ای جانم فدایت!
الهی مو به قوربون صدایت!
چو از صحرا بیایم نازنینم
فرستم پاسخی از دل برایت !


پیغام گیر تلفن منوچهری دامغانی :
از شرم به رنگ باده باشد رویم
در خانه نباشم که سلامی گویم
بگذاری اگر پیغام پاسخ دهمت
زان پیش که همچو برف گردد رویم!


پیغام گیر تلفن نیما (در خانه ای که در یوش بود) :
چون صداهایی که می آید
شباهنگام از جنگل
از شغالی دور
گر شنیدی بوق
بر زبان آر آن سخن هایی که خواهی بشنوم
در فضایی عاری از تزویر
ندایت چون انعکاس صبح آزا کوه
پاسخی گیرد ز من از دره های یوش


پیغام گیر تلفن نیما (در زمانی که در تهران زندگی می کرد) :
آی آدم ها!
که اندرپشت خط
در انتظار پاسخی هستید !
یک نفر هم، اینک اندر خانه ی ما نیست!
که پاسخ گوی الطاف شما باشد.
اگر با دست و پای دائم از چنگ فضای سرخ ناامنی
و این دریای تندوتیره و سنگین که می دانید
رها گشتم
و سوی خانه برگشتم
سلامی گرم خواهم داد در پاسخ
محبت های بسیار عزیزان را...


پیغام گیر تلفن شاملو :
بر آبگینه ای از جیوه ء سکوت
سنگواره ای از دستان آدمیت
آتشی و چرخی که آفرید
تا کلید واژه ای از دور شنوا
در آن با من سخن بگو
که با همان جوابی گویم
تانگاه که توانستن سرودی است


پیغام گیر تلفن سایه :
ای صدا و سخن توست سرآغاز جهان
دل سپردن به پیامت چاره ساز انسان
گر مرا فرصت گفتی و شنودی باشد
به حقیقت با تو همراز شوم بی نیاز کتمان


پیغام گیر تلفن فروغ :
نیستم... نیستم... اما می آیم... می آیم... می آیم
با بوته ها که چیده ام از بیشه های آن سوی دیوار می آیم. می آیم. می آیم
و آستانه پر از عشق می شود
و من در آستانه به آنها که پیغام گذاشته اند
سلامی دوباره خواهم داد ...


پیغام گیر تلفن شاعران شعر نو :
افسوس می‌خورم
چون زنگ میزنی
من خانه نیستم که دهم پاسخ تو را
بعد از صدای بوق
برگو پیام خود
من زود می‌رسم
چشم انتظار باش ...

نظرات  (۶)

خوش گذشت

یاسعدی

علی کی هست؟؟؟

ی روز خودتونم میفهمید ک وقتتونهو تلف کردید

من ی مرد میلیاردرم ک استاد ادب هم هستم واسه هزار تومنم از خدا کمک نگرفتم

پاسخ:
سلام استاد ادب!
علی همونیه ک تمام جهان ب توفلی وجود اون آفریده شد
اگر شایستگی علی برای مخلوق بودن نبود اصلا خدا جهانی نمیافرید
قرار نیست شما از خدا کمک بگیری خداا کمک هاش رو موقع آفریدن کرده حسابی توانایی ک از هر لحاظ تو خودت میبینی بابت لطف اونه وگرنه تو هم میشدی مثل ی عقب افتاده ذهنی
البته احساس برتری نکنی ها من شما و اون در برابر خدا یکسانیم و از هر کسی ب اندازه امکاناتی ک داشته سوال میشه جناب اینجا زمین بازی بهت یسری کارت و تاس میدن برا هرکسی هم با دیگری فرق داره بعد شما تو زمین بازی میکنی و میری چ برنده چ بازنده باید بری زمین اجاره ایه دائمی نیست
اون طرف اگه کارت بهت کم داده بودن و مونگل بودی ازت برد کمی انتظار دارن و اگر زیاد داده بودن باید ثابت کنی ک خوب بازی کردی
فقط رو این مساله برید فک کنید ک ما مسافریم ینی چی؟
یادت باشه کمکی از خدا نگرفتی چون هرچی داری رو اون داده هرچی کردی رو اون کرده ن شما چون هیچ چیزیت از خودت نیست همش عاریه بوده از جسمت تا فکرت و زمان و مکان همه مخلوقات خداست و مرحمت و  لطف ایزد ب ما
استاد ادب کمی سعدی بخون کمی حافظ بخون کمی مولانا کمی استاد عطار بخون کمی شهریار کمی امین پور بخون کمی هم قرآن بخون اینها از بزرگترین داراییهای ادبی هستن ک داریم برو بخون و نظرشون رو بدون
چشم تنگ دنیا دار را یا غناعت پر کند یا خاک گور
دارایی فقط مال و ثروت نیست استاد...

آره بزرگیشم دیدیم

این وضعمونه

پاسخ:
آخی ینی نون برا خوردن ندارید یا آب؟
همین ک الان کامنت گذاشتی ینی انقدر پول دار هستی ک امکانات اولیه اینترنت اومدن رو داشته باشی و یادم باشه دارایی فقط پول نیست خانواده سالم هم از لحاظ بدنی و هم از لحاظ اخلاقی یکی از بزرگترین نعمتهاست امیدوارم داشته باشی و قدر بدونی من بخاطر جایگاه اجتماعیم چیزایی رو تو خانواده های دیگه دیدم ک اگه بگم گریت میگیره داشتن کسایی ک از ته قلب آدم رو دوست داشته باشن ی نعمت فوق العاده بزرگه ک خیلیا از وجودش بیبهره اند چراشو پایین میگم
ببخشید دقیق نمیدونم دختری یا پسر ولی دقت کن ببین دور اطرافت چیا داری ک خیلیا ندارن
راستش مقدار روزی ما مستقیم وصل ب اعمالمون در این رابطه حدیث داریم البته یادتون باشه روزی ما شامل روزی مادی مثل خوراک و مسکن و... و روزی معنوی ما مثل توانایی خدمت ب دیگران و اجازه رفتن ب هیئت و... و روزی های دیگه ای مثل دوست داشتن و یا داشتن دوست و یا سلامتی و یا محبت خانواده ب ما و...
ی حکمت از نهج الباغه براتون میارم اگه حرف علی(ع) رو قبول دارید:

مردم در دنیا دو دسته اند: یکی آن کس که در دنیا برای دنیا کار کرد و دنیا او را از آخرتش بازداشت

، بر بازماندگان خویش از تهیدستی هراسان و از تهیدستی خویش در امان است، پس زندگانی خود را

در راه سود دیگران از دست می دهد.و دیگری آنکه در دنیا برای آخرت کار می کند و نعمت های دنیا

نیز بدون تلاش به او روی می آورند. پس بهره ی هر دو جهان را چشیده و مالک هر دو جهان می گردد

و با آبرومندی در پیشگاه خدا صبح می کند وحاجتی از خدا درخواست نمی کند جز آنکه روا می گردد.


البته یادتون باشه همین حضرت علی گفته ک باید دنبال کسب معاش بریم ما هم همین کار رو میکنیم ولی قبول کنید اوضاع اقتصادی هم کمی در فشار ب ما دخیل بوده ولی جدا خدا رو شکر همه چیز داریم

اینطوری ک زندگی میکنید ب دم خونتونم نمیرسید چ برسه ب سعادت

با شما حرف زدن وقت تلف کردنه

پاسخ:
فک کنم راه گم کرده ای!
تشنه ای؟
گرسنه ای؟
اینجا هم آب هست هم غذا
رفاقت برای پول نمیکنیم این افتخارمونه رفاقت برای مقام نمیکنیم این افتارمونه رفاقت برای رسیدن ب خواسته ها نمیکنیم این افتخارمونه
گذر زمان ب تمام دنیا ثابت کرده اخلاق برنده بازی بوده ن پول میتونی کمی مطالعه داشته باشی درمورد فاصله طبقاتی توی کشورهای سرمایه داری
ولی در کل ما هم قرار نیست اینجا بمونیم نون حلال اولش کسبش سخته ولی برکت داره خودش ما رو ب نوایی میرسونه شما نگران ما نباش خدامون از پول شما بزرگتره
حرف زدن با شما وقت تلف کردنه؟

شما برو کمی پایینتر مطلب درجه ایمان رو بخون شاید گرفتی حرفم رو

همین شما بسیجی ها وحزب الله ها هستید دیگه دارید مردم رو گمراه میکنید

شما ک انقدر اهل بیت اهل بیت میکنید چی دارید؟؟؟

بسه دیگه بیاید روشن فکر باشید ی کم

پاسخ:
 باور کنید من انقدر روشن فکر هستم ک شبا نورم خونواده رو اذیت میکنه
مامانم هر شب میگه خاموش کن اونو بگیر بخواب

دوم اینکه
بنده خدا رو شکر همه چیز دارم و هیچ کمبودی ندارم
از هرچیزی بهترینش رو دارم بهترین خانواده بهترین برادر بهترین رفقا
رفقام رو کم میبینم ولی همه میگن جزء بهترینهان
جوونی پاک ک سرمایه پیغمبراست
بنیه قوی برای هرکاری
هوش بالا ک توی هرکاری رفتم ب سرعت جزء بهترینها شدم
آسایش خیال بابت اینک کارای نافرمی رو میتونستم انجام بدم و برای خدا انجام ندادم
و پشتوانه خدا و اهل بیت
همونایی ک روزی مادی و معنوی ما دستشونه
تا حالا هیجا در نموندم
امید ب مال زودگذر ندارم هرچی هم ک باشه یروز قالم میذاره
دنبال معاش میرم ولی چون دنبال نون حلال بودم سرمایه دار نشدم
هرچی هم ک درآوردم با بهترینهای زندگیم مصرف کردم و تک خوری نکردم
ببخشید پر حرفی کردم ولی هنوز حرف باقیه
فقط یادتون باشه ما بچه حزب اللهی ها ی کسی رو داریم ک تمام جهان ب امر اون میچرخه فقط کافیه ما ب امرش باشیم تا دنیا رو ب کاممون کنه
و در آخر:
اگه ی مسلمون بدی کرد اسلام ب نمیشه اون مسلمون کوتاهی کرده براش دعا کنید برگرده

این هایی ک شما مسخره کردین سرمایه  های مان

و هر چی داریم از این هاست

........

پاسخ:
اینها بزرگان ادب فارسین سرمایه اند قبول
ولی شما هرچی دارید از اونهاست
ما هرچی داریم از مکتب اهل بیته
بعدشم ملت سال تا سال اسمشون رو هم نمیشنوند باز بذارید با طنز یادی از وجودشون کرده باشیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">