جفـــــــــــــــــــت6

الیس الله بکاف عبده

جفـــــــــــــــــــت6

الیس الله بکاف عبده

جفـــــــــــــــــــت6

جفت6 آوردیم علوی شدیم همین...

میخواهم بدانید که مرشد خود پهلوان نیست خوب است که باشد. ولی آیا اگر نبود نباید حماسه بگوید؟ اگر نگویم ز حسین چه بگویم؟ اگر نگویم ز حسین دمم چه و بازدمم چه؟ یادتان باشد زمین گرد است میچرخد نوبت ماست حسین زمان تنهاست...
...
«إِنَّکَ لا تُسْمِعُ الْمَوْتى‏ وَ لا تُسْمِعُ الصُّمَّ الدُّعاءَ إِذا وَلَّوْا مُدْبِرینَ» (النمل -80)
ترجمه: تو نمى‏توانى سخنت را به گوش مردگان برسانى و نمى‏توانى کران را هنگامى که روى بر مى‏گردانند و پشت مى‏کنند صدا کنى‏.
...
آن روز که جان خود را فدا می کردیم با خون خود به حسین اقتدا می کردیم چون منطق ما منطق عاشورا بود با نفی خود اثبات خدا می کردیم
...
گرچه از داغ لاله می سوزیم ما همان سربلند دیروزیم چون به تکلیف خود عمل کردیم روز فتح و شکست پیروزیم
...
امام روح الله خمینی:
«هر کس بیشتر برای خدا کار کند، بیشتر باید فحش بشنود و شما پاسدارها و بسیجی ها چون بیشتر برای خدا کار کردید، بیشتر فحش شنیدید و می شنوید.»
...
مقام معظم رهبری(روحی فداه):
تلاش خود را بیشتر کنید!هر کس بگوید این کار شدنی نیست او را به کوتاهی همّت متهم می کنم. هیچ کاری نیست که از انسان ساخته نباشد ، انسان نیرومندتر از این حرفهاست و می تواند کارهای نشدنی را شدنی کند...
...
گاهــے فعل هـــا
چنــان سریع ماضــے مــے شوند
کــه باور نمــے کنـــے
مــے گوینــد...مـے گفت
مــے شود...شــد
...مــے رود...رفت
و رفت...
و دیگر هیچ گــــــاه
بـــاز نخواهـــد گشتــــ
...
زندگی شبیه شعر است
خدایا!
قافیه هایش با من .....تو همیشه ردیف باش
...
بشکست اگر دل من به فدای چشم مستت
سر خم مِی سلامت شکند اگر سبویی
...
رباعی از شیخ بهایی
در میکده دوش زاهدی دیدم مست
تسبیح به گردن و صراحی در دست
گفتم زچه در میکده جا کردی ؟ گفت
از میکده هم به سوی حق راهی هست
...
چون میسر نیست من را کام او
عشق بازی میکنم با نام او
...
خوشا به حال آنکه
پایه ی اعتقادش شد
عمود خیمه ی تو !
...
وقتی تو زندگیت زمین میخوری یعنی حتما ی چیزی هست ک باید یاد بگیری
...
بر لوح مزارم بنویسید ای وای ز محرومی دیدار و دگر هیچ...

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پیوندها

تنها سهراب

نه تو می مانی و نه اندوه
و نه هیچ یک از مردم این آبادی ...

به حباب نگران لب یک رود قسم،
و به کوتاهی آن لحظه شادی که گذشت،
غصه هم می گذرد،
آنچنانی که فقط خاطره ای خواهد ماند ...

لحظه ها عریانند.
به تن لحظه خود، جامه اندوه مپوشان هرگز...
.
.
.
سهراب سپهری

نظرات  (۱۹)

  • عمار-فاطمه
  • من به امار زمین مشکوکم . . . اگر این سطح پر از ادمهاست پس چرا یوسف زهرا تنهاست؟!!!
    سلام . حلال کنید اشتباهی توی بخش لینکها به جای ادرس شما یه ادرس اشتباه رو وارد کرده بودم . . . الان درست شد
    یاحق...
    راستی  گاهی وقتا وقت کردید تشریف بیارید وب ما ی نظری بذارید احساس نکنیم دیواریم
    پاسخ:
    آقا شرمنده دیر ب دیر میرسیدم بیام نت
  • عمار-فاطمه
  • من به امار زمین مشکوکم . . . اگر این سطح پر از ادمهاست پس چرا یوسف زهرا تنهاست؟!!!
    سلام . حلال کنید اشتباهی توی بخش لینکها به جای ادرس شما یه ادرس اشتباه رو وارد کرده بودم . . . الان درست شد
    یاحق...
    پاسخ:
    خواهش دنیای مجازی تر توی این دنیای مجازی دیگه این حرفها رو نداره ک
  • سرباز مهدی
  • سلام مانی جون

    من با اجازت اینو کپی میکنم
    یاعلی
    پاسخ:
    عزیز چیزی ک توی نت اومده دیگه انحصار نداره
    خوشحالم خوشت اومد
  • سید امیر حسین حجازی
  • سلام اقا سجاد به وبلاگ ما هم سر بزن
    جدیده
    پاسخ:
    چشم 
  • سرباز مهدی
  • سلام سجاد لطف کن منو لینک کن

    ولی بی زحمت اسممو ننویس
    پاسخ:
    باش عزیز
    یا حسین (ع) ما چله‌نشینان توایم؛ چله‌نشینان غم و اندوهت، چله‌نشینان شهادتت، چله‌نشینان مظلومیتت.

    یا حسین(ع) ما چله‌نشینان توایم؛ چله‌نشین عزای کودکی که به جای شیر، تیر خورد؛ چله نشین دست‌هایی که راوی جوانمردی و ادب گردید، چله‌نشین پیامبر مکرر کربلا، اکبر(ع)؛ چله نشین عبدالله ابن الحسن(ع) که بر سینه‌ات جان داد؛ چله نشین قاسم(ع) و توصیف شیرین‌تر از عسلش از مرگ؛ چله‌نشین زینب(ع) و صبوریش، چله‌نشین مردانی که آرزویشان هزار بار مرگ در رکاب تو بود، چله نشین صبوری، چله نشین سخاوت، چله‌نشین شجاعت، چله‌نشین جوانمردی، ایثار، صداقت، خوبی، صفا، دوستی، مهربانی و در یک کلام ما چهل روز عزادار و چله‌نشین حسینیم که حسین یعنی آخر همه‌ی زیبایی‌ها و امام همه‌ی خوبی‌ها و بزرگواری ها.
  • نخل ها ایستاده میمیرند
  • صحرای کربلا به وسعت تاریخ است و کار به یک «یالیتنی کنت معکم» ختم نمی‌شود.

    سید مرتضی آوینی

    ________________________________________

     مگر نه این است که... هیچ کس را تا به بلای کربلا نیازموده اند از دنیا نخواهند برد؟

    سید مرتضی آوینی

    رحمه الله من قرا فاتحه الصلوات.......حال یک دانشجوبعدازامتحان
    میگن 1 دیوونه 1کتاب مینویسه
    ک صد تاعاقل نمیتونن پاسش کنن.........

    sسلام وای ی ی ی ی
    عردا1 امتحان دارم ک سخت برا1دقیقشه
    1امتحان ک سوالاش ازسوالای نکیرمنکراسون تره دازم از
    بندگان مخلص شما این بنده حقیرالتماس دعا داره

    جمیعا التماس دعاااااااااااا

    لامصب انگارکنکوردانشگاه هاروارده ..........خودشوخفه کرده بود کم مونده بود تست بده
    پاسخ:
    ایشالله موفق باشید
    ای بسوزه دل عالم ب حال شانس من........با این امتحان ازفیزیک

    اون دوستی که گفته این پستتون بی محتوی بوده  یا زیادی عاشقه یا کلا احساسات تعطیل!احتمالا از پست دیگه ای لجش گرفته بوده اینجا خالیش کرده!

    رااااااااااااااااستی !سلام آقای برادر چه عجب ازین طرفا!

    البته طبق قاعده من نباید اینجاباشم ولی ازون جایی که گزینه دومو خوب دادم یه ذره خوشحالم دارم تخطی می کنم!!!!

    فقط اومدم تشکر کنم که تبریک گفتین!!:دی(مررررسی)

    بدرود!

    پاسخ:
    سلام گفتم شاید رفتید تا کنکور گفتم دیر ب دیر بیام
    ممنون
    امیدوارم همیشه موفق باشید
  • فریاد زیر آب
  • سلام...واقعا شعر های سهراب زیباست.راستی شما رشتت چی بود؟؟یاچی هست؟
    پاسخ:
    سلام
    ی رشته ک اندازه رشته آش هم احترام نداره
    خدایادستانم رادردستان کسی قراربده ک پاهایش با دیگری پیش نزود
    خیلی بی محتوا بود .......
    قبل از گذاشتن مطالب یا تائی کردن نظرات یه مقدار درباره اون فکر کنید
    پاسخ:
    برای گذاشتن مطلب چشم حتما فکر میکنم ک البته تا الان هم کردم و این مطلب هم برای خودم محتوای زیبایی داشت شاید ب دل شما نشسته باشه دلیل بر بی محتوی بودنش نیست
    برای تایید نظرات هم چشم فکر میکنم و کرده ام تا ب حال ولی بیش از من باید کسی ک نظر را میگذارد فکر کند
    خستگی را تو به خاطر مسپار
    که افق نزدیک است و خدایی بیدار....
    که تو را میبیند و به عشق تو همه حادثه ها میچیند
    که تو یادش افتی و بدانی که همه بخشش از اوست
    و همینش کافیست....[گل]
    *از چاه خود آب برداریم....*

    سلام....دعوتید

    http://zareh.blog.ir/post/237

    یا علی
  • تنهاترین مریم
  • وقتی خواستن ها بوی شهوت  میدهند.وقتی بودن ها طعم نیاز دارندوقتی

    تنهایی ها بی هیچ یادی از یار با هر کسی پر میشودوقتی نگاه ها هرزه به هر

    سو روانه میشود.وقتی غریزه احساس را پوشش میدهد. وقتی  انسان بودن

    آرزویی دست نیافتنی میشود.وقتی شکستنه دل پسر فاطمه (س) برای همه

    عادت میشود..

    دیگر نمی خواهم کسی را... شرم دارم در این دنیای فانی عاشق شوم...

    عشقی که به قیمته دوری از حضرت حق باشد...

    گاهی تنهایی بهترین همدم است...







    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">